söndag 23 oktober 2011

Cake Pops - Kalasförberedelser

Snart dags för 5-års kalas här hemma. Tänkte att jag denna gång skulle vara lite bättre förberedd än jag brukar vara och inte försöka göra allt i sista sekunden. 


Provade ett nytt sätt att göra Cake Pops denna gång. Använde smulor av mjukchoklad kaka som jag blandade med vaniljfrosting. Använde en sats frosting och blandade i lite smulor i taget tills jag fått en lagom hård konsistens att rulla bollar av. Bollarna fick stå i frysen över natten. I dag stoppade jag i ett grillspett av träs och doppade dem i smält choklad. Jag valde att ställa "klubborna" på ett smörpapper men man kan även trycka ner spettet i en frigolitbit eller i ett glas med socker, ris eller liknande om man vill ha helt runda klubbor. Dekorera snabbt med önskat strössel för chokladen stelnar snabbt.

Nu är i allafall cake popsen färdiga och står i frysen i väntan på kalaset.

Tips! När jag bakat sockerkakor eller andra mjuka kakor till tårtor brukar jag jämna till kanterna innan jag fyller tårtan. Det som skärs bort är jätte bra att spara i en påse i frysen till cakepops-baket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar