måndag 31 oktober 2011

Spökmaränger, Mumiegodis och en Halloweenapelsin


Lite halloween pyssel hann jag med i helgen. Godis i mumieskålar, spökmaränger och en halloweenapelsin.

 Söta små spökmaränger. Jag doppade maränger i choklad och målade sedan dit ögon med samma choklad. Enkelt! Receptet som jag använt till marängerna hittar du här! 





Idéen till de roliga mumieskålarna fick jag på Panduro redan förra året. Tog två små skålar (de har varit doftljus från IKEA men nu utbrända och diskade:) och lindade runt glaset lite ostrukturerat med gasbinda inhandlad på apoteket. För att få gasbindan att inte glidna neråt limmade jag med en limpistol lite här och där. Klippte ut ögon i vit kartong och limmade fast. Sedan är det bara att fylla med godis eller annat gott! 


En halloweengubbe gjord av en apelsin. Gjorde likadant som när man gröper ur en pumpa. Lite pilligt men framförallt kladdigt att få ut innanmätet i apelsinen utan att ha sönder skalet. Sedan var det bara att rita upp ansiktet och skära ur försiktigt. När man är klar har man ett glas färskpressad apelsinjuice att belöna sig med!

2 kommentarer:

  1. Halloj Annika,

    Jag bara älskar dina spökmaränger! De måste jag pröva att göra.

    Kram Ann

    SvaraRadera
  2. Tack! Visst var dom söta. Sedan blir det lite mer som en kaka när de är doppade i choklad om man vill äta en till kaffet. =)
    Kram Annika

    SvaraRadera