fredag 2 december 2011

Doptårta till Melissa!

Förra helgen var det döptes lilla Melissa och jag fick äran att baka tårtorna!


På den första tårtan sitter en liten björn som håller i en jordglob - en symbol för att Melissa har världen i sina händer.

På den andra finns fotavtryck i rosa, vilket var temat på inbjudningskorten till dopet.  

Tårtorna har bottnar av mjuk chokladkaka och är fyllda med hallonmousse och wienernougatmousse. Spacklade med marängsmörkräm och täckta med sugarpaste.

Jag hade turen att få ett smakprov efter helgen när dopet var genomfört när Melissas pappa som även är min kollega hade med sig resterna till jobbet. Kombinationen av kaka, fyllningar och marängsmörkräm gjorde dem rätt så mäktiga men Melissas mamma hade önskat kompakta tårtor så jag tror de blev nöjda. De var iallafall väldigt goda tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar