fredag 9 december 2011

Macarons till fredagsfikat

Min kollega Veronica bjöd på helt underbara macarons till fredagsfikat. Fem olika smaker och de var hur söta som helst! Hon har en blogg tillägnad jakten på den perfekta macaronen men efter att ha smakat hennes skapelser så ser jag inte att det skulle gå att göra mer perfekta macarons.  


Jag provade att baka dess små franska underverk till förra julen. De blev goda men inte så snygga kanske. Jag skall helt klart prova en gång till fast med Veronicas recept. 

Vad heter de förresten i plural? Macaroner eller Macarons? Ja, jag tycker nog att macarons låter bäst...

1 kommentar:

  1. Tack, det var gulligt sagt!
    Jättekul att du vill testa receptet, du måste berätta om det funkar för dig eller om det är ngt som måste anpassas.
    /Veronica

    SvaraRadera