fredag 2 september 2011

Skit också!

Tänkte att jag för en gångs skull skulle vara förberedd inför helgens tårtbak genom att börja redan på förmiddagen i dag. Sagt och gjort och så hade jag en fin chokladbotten som stod på diskbänken för att svalna. Eftersom det är flera tårtor på gång här så var jag tvungen att ha formen som kakan stod i. När jag lossade kakan tyckte jag att den var lite väl kladdig i botten så jag la in den på eftervärmen i ugnen för att "torka" till. Det är nu det går åt pipan.... Jag drar igång bak nummer två och sätter på ugnen på 175° igen, glömmer kakan som torkar i ugnen och när jag ca 40 min senare skall in med kaka nummer två ligger en svart förkolnad sak i ugnen.


Säger det igen, Skit också! Är tillbaka på ruta ett med resultatet att jag måste stressa iväg till en affär för att handla eftersom ingredienserna förmodligen inte räcker till ett bak till :-(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar