måndag 16 april 2012

Vår tårta eller en Vårtårta

För att fira in våren bakade jag den här tussilagotårtan till jobbet. 


Tårtan består av white velvet cake med ett lager nutella och ett lager rårörda hallon. Tårtan är spacklad med chokladganch frosting. Dekorationerna är gjorda i sugarpaste och spritsad med grön kristyr.

Tårtan blev stående en dag extra i kylen innan jag fick tillfälle att bjuda på den. Lite nervös var jag att den skulle ha blivit torr eller för sunkig eller något men den var väldigt god trots väntan. Kompakt men fortfarande saftig. Nu var det ju ingen grädde som kunde smälta eller surna men jag var lite orolig att frostingen skulle upplevas hård och torr men alla tyckte den var jätte god!


Tanken var att det skulle se som tussilago och gräs som börjat växa upp ut jord och lera, maken trodde jag gjort en hösttårta med kantareller... Ja, ja, vad vet han om bakning ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar