måndag 20 juni 2011

Ben & Jerry Muffins

På den Här fina bloggen hittade jag ett recept på muffins där man skulle blanda i Ben & Jerry glass i smeten. Det lät ju bara så gott så jag var tvungen att testa. Jag använde mig av smaken Phish Food men det går nog bra att ta vilken som. Det går säkert alldeles utmärkt att använda vilket glassmärke som helst men B&J är min favorit just nu =) 

Kan verkligen rekommendera detta recept för alla muffinsälskare. Han knappt få ut plåten ur ugnen innan det var slut. 


Ben & Jerry muffins
100 g smör el margarin
2 ägg
150 g socker
2 tsk vaniljsocker
2,5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
200-250 g Ben & Jerry glass


Vispa smör, socker och vaniljpulver fluffigt. Häll i ett ägg i taget och vispa till en jämn smet. Blanda i mjöl och bakpulver och blanda tills allt är jämt fördelat. Skeda i glassen (blir lättast att blanda om den är lite halv smält). Rör runt till en jämn smet. Fyll muffinsformar upp till 2/3. (Smeten räcker till ca 12 normal stora muffins). Grädda i 200° i 15-20 min. Prova med sticka så märker man att de är klara.


Här är resultatet! Väldigt saftiga och goda!

2 kommentarer:

  1. tack för receptet. de blev utsökta! :)

    SvaraRadera
  2. Detta måste jag testa. Tack för receptet.

    SvaraRadera